Blogi jäi viime kerralla siihen kun olin muuttamassa vanhempieni luota omaan asuntoon. Nyt on kesä kulunut suurimmaksi osaksi ja päällä on tällä hetkellä kunnon helteet. Kesästä on tullut nautittua ja kaupungilla on välillä tullut käytyä. Johtuiskohan osittain siitä että ei tarvitse aina tilata kyytiä jos tahtoo jonnekin shoppailemaan. Tosin sitä shoppailua on rajoittanut se että koiranpito vie suurimman osan käyttörahoista. Se on ihan totta mitä sanotaan puhdasrotuisista koirista, että ostohinta on vain murto-osa kuluista joita koirasta tulee koitumaan.

Olen kuitenkin nauttinut kivasta asunnosta ja sen sijainnista. Kauppa on ihanan lähellä joten ruokaostokset on helppo hoitaa silloin kun sattuu jotain tarvitsemaan. Lisäksi on ihana kävelyttää koiraa rantateitä. Torillakin on tullut käytyä ihan kiitettävästi. Tykkään näin loppukesästä ostella tuoreita marjoja. Siitäkin huolimatta että hinnat tuppaa välillä olemaan vähän suolaisia. Tosin terveellinen ruoka maksaa aina hiukan enemmän ja vaatii muutenkin enemmän viitseliäisyyttä. No, välillä on hyvä herkutellakin. Itse rakastan näin kesäaikaan jäätelöä. Muutaman kerran on tullut käytyä myös Lipalla syömässä pehmistä. Syntymäpäiviäkin tuli juhlittua. Läheisille kiitos juhlajärjestelyistä ja mukavista juhlista. Pyhän Olavin päivääkin tuli juhlittua. Tosin olen varmaan huono juhlimaan koska olin kotona jo ennen iltakymmentä. Kävin sitten vielä yläkerran yhteisellä parvekkeella katsomassa puolenyön ilotulituksen. Ilotulitus oli hieno. Mun vaan piti ponnistella ihan kunnolla etten olisi nukahtanut ennen ilotulitusta. Mä oon varmaan huono mitä juhlimiseen tulee.

Rupesin tässä miettimään blogin kohtaloa. Itselleni tuli sellainen ajatus että, kun noita keittokirjoja nyt on, niin ottaisin yhden kirjan ja valkkaisin joka viikko jostain kirjasta muutaman ohjeen. Eli joka viikon teema olisi joku tietty keittokirja. Siitä sitten kiva ohje tai useampi. Riippuen siitä kuinka viitseliäs milloinkin olen. Tarkoitus olisi julkaista juttu aina torstaisin. Pyrin tietenkin katsomaan mahdollisimman terveellisiä ja helppoja ohjeita joita jokainen voi sitten arkena soveltaa helposti. Jos ohjeista  innostuu enemmänkin niin mikään ei estä ostamasta kyseistä kirjaa kirjakaupasta. Laitan toki tarvittavat tiedot esille. Mitään ohjetta en tänne laita ellen ole sitä itse kokeillut. Tarkoitus olisi laittaa valmiista keitokseta myös kuva mukaan mutta sitä en lupaa varmaksi.

Olen lisäksi huomannut kirjaston läheisen sijainnin ja käyttänyt sitäkin aina välillä hyväkseni. Olen lukenut tässä muutaman kuukauden aikana vajaat toistakymmentä kirjaa. Tykkään kirjastosta siitä että vaikka luenkin usein kirjoja niin kirjoihin käytetty raha pysyy suhteellisen kohtuullisena. Kaiken lisäksi sieltä löytyy paljon sellaista mitä ei muuten itse tulisi edes luettua. Mutta nyt bloggaaja etsii mieleisen keittokirjan ja kertoo ensi viikolla asiasta lisää.